ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

با اجرای همسان‌سازی، «حقوق بازنشستگان» سالانه چقدر افزایش می‌یابد؟

  • کد خبر: ۱۷۳۱۳۶
  • ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
با اجرای همسان‌سازی، «حقوق بازنشستگان» سالانه چقدر افزایش می‌یابد؟
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیگیری این صندوق برای دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری خبر داد و توضیحاتی در خصوص نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در صورت تصویب اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نعمت‌الله ترکی، درخصوص اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، با اشاره به اینکه بحث حقوق و مزایا و معیشت در حوزه اجتماعی یکی از اولویت‌های دولت و صندوق بازنشستگی برای تامین معیشت بازنشستگان است، اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۶ به بعد، در بخش ترمیم حقوق اتفاقات خوبی افتاده است و به تناسب آنچه که در بخش حقوق دغدغه وجود داشت اقداماتی تا سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه «دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد» اشاره کرد و گفت: برای اجرای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان، توسط صندوق بازنشستگی کشوری پیگیری‌هایی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که بر اساس آن و برای اجرای همسان‌سازی نیازمند حدود ۹ همت هستیم که این اعتبار را از طریق فروش سهام در دستور کار قرار دادیم.

ترکی درخصوص دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز بیان کرد: پیگیر دائمی‌سازی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای همه بازنشستگان، به ویژه بخش اعظم جمعیت صندوق یعنی کارکنان آموزش و پرورش و بازنشستگان فرهنگی هستیم؛ در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این امر را پیگیری کردیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در لایحه برنامه هفتم توسعه یادآور شد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه هفتم این موضوع را پیگیری و در کمیسیون نیز مطرح و مصوب شده است و اکنون منتظر بررسی‌های کارشناسی کمیسیون تلفیق هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که در صورت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم، سالانه چند درصد میزان حقوق‌ها افزایش خواهد یافت؟ پاسخ داد: سازمان امور استخدامی قبل از سال ۱۳۹۶ جدولی در بحث رتبه، رسته شغلی و گروه طبقات دارد که در صورت اجرای همسان‌سازی، ابتدا باید این جداول اصلاح شوند؛ لذا رقم آن متفاوت بوده و میزان افزایش‌ها برای همه گروه‌ها یکسان نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->